Cookie- og privatlivspolitik

Oprettet d. 25. Maj 2018 Bestyrelsen Revideret d. 5. Juli 2018

Sejs-Svejbæk Skytteforening og Sejs-Svejbæk Sortkrudtsskytter’s dataansvar
Vi behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller dig,
hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af en fair og gennemsigtig behandling.
Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og
ud fra berettigede (legitime) interesser. Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante og
nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er
nødvendige.


Kontaktoplysninger på den dataansvarlige
Sejs-Svejbæk Skytteforening og Sejs-Svejbæk Sortkrudtsskytter er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine
personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Kontaktoplysninger:
Kontaktperson: Mikael M. Hannibalsen
Adresse: Bakkevej 6, Borre. 8850 Bjerringbro


CVR: 29083835 (Sejs- Svejbæk Skytteforening)
CVR: 39699931 (Sejs- Svejbæk Sortkrudtsskytter)


Telefonnr.: 40712545
Mail: mmh(at)fibermaol.dk
Website: www.sssf.dk


Behandling af personoplysninger
Vi behandler følgende personoplysninger:
1) Medlemsoplysninger:
- Almindelige personoplysninger:
o Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, køn, adresse, indmeldelsesdato,
telefonnummer, fødselsdato, e-mailadresse Skytte nr., hvis medlemmet har
sådan et.
- Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
o CPR Nr. i forbindelse med Våben registrering.
o Børneattester.
o Vandelsgodkendelse

2) Oplysninger om ledere og trænere:
- Almindelige personoplysninger:
o Kontaktoplysninger som adresse, telefonnummer og e-mailadresse
o Andre oplysninger om tillidsposter, andre hverv i relation til foreningen og
bankkontonummer
- Personoplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
o CPR-nummer
o Oplysninger om strafbare forhold ved indhentelse af børneattest
Her indsamler vi oplysninger fra
Normalt får vi oplysningerne fra dig. I nogle tilfælde kan der være andre kilder:
 Offentlige myndigheder, f.eks. nødvendige skatteoplysninger ved udbetaling af løn
 Idrættens hovedorganisationer, f.eks. oplysninger om klubskifter, karantæner og kursusdeltagelse
 Politi. Vandelsgodkendelse.

Oprettet d. 25. Maj 2018 Bestyrelsen Revideret d. 5. Juli 2018
Foreningens formål med behandling af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.
Lovlige grunde til behandling er særligt:
 Foreningens berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger
(interesseafvejningsreglen)
 At det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med dig
 Behandling efter lovkrav
 Behandling med samtykke
Formålene:
1) Formål med behandling af medlemsoplysninger:
 Foreningens medlemshåndtering, herunder kontingentopkrævning
 Som led i foreningens idrætsaktiviteter og andre aktiviteter, herunder planlægning,
gennemførelse og opfølgning.
 Opfyldelse af lovkrav, herunder folkeoplysningsloven
 Levering af varer og ydelser du har bestilt
 Administration af din relation til os
2) Formål med behandling af oplysninger på ledere og trænere:
 Håndtering af trænernes og ledernes hverv og pligter i foreningen. Vagtplaner. Træner /
instruktør lister. Kompetence -/ Opgavelister mm. for synlig hed i foreningen
 Overblik over og forbedring af erfaringer og kompetencer, herunder kurser
 Opfyldelse af lovkrav
 Udbetaling af løn, godtgørelser, refusioner og lignende
 Administration af din relation til os
Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser
I det omfang vi behandler dine medlemsoplysninger på baggrund af interesseafvejningsreglen, vil denne
behandling udelukkende være motiveret af berettigede (legitime) interesser som:
 Udøvelse af idrætsaktivitet, herunder udfærdigelse af holdkort, holdopstillinger, interne
resultatlister m.v.
 Håndtering af dine medlemsrettigheder i henhold til vedtægterne m.v., herunder i forhold til
generalforsamling
 Opfyldelse af medlemspligter, herunder opkrævning og betaling af kontingent m.v.
 Afholdelse af sociale arrangementer, sportslige aktiviteter samt andre aktiviteter
 Brug af situationsbilleder taget i foreningen, der afbilder en konkret aktivitet eller situation i
foreningen
 Videregivelse af dine almindelige personoplysninger til specialforbund i DIF, til DGI samt til DGI’s
landsdelskontorer, i relevant og nødvendigt omfang i forbindelse med idrætsaktivitet
 Da foreningen er medlem af idrætsorganisationer, sker der videregivelse af oplysninger om ledere
og træner til disse, for at ledere og trænere kan modtage information og aktivitets- og kursustilbud
fra disse idrætsorganisationer
Oprettet d. 25. Maj 2018 Bestyrelsen Revideret d. 5. Juli 2018
 Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger også i en
periode efter din udmeldelse af foreningen
 Af hensyn til kontaktmuligheder kan der for børn og unge under 18 år behandles oplysninger om
forældrene
 Bevaring af oplysninger med historisk værdi til statistik og lignende
Samtykke
Oftest vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt grundlag end samtykke.
Vi indhenter derfor kun dit samtykke, når det i sjældne tilfælde er nødvendigt for at behandle dine
personoplysninger til de formål, der er beskrevet ovenfor.
Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykke, og du kan til enhver tid trække det
tilbage ved at give os besked om det.
Når vi indhenter personoplysninger om børn og unge, foretager vi en vurdering af, om barnet selv er i stand
til at afgive de pågældende personoplysninger. Hvis ikke, indhenter vi samtykke fra en forælder. Vores
udgangspunkt er 15 år.
Indsamler vi personoplysninger på børn via informationstjenester (apps og sociale medier), kan børn fra og
med de er fyldt 13 år selv afgive samtykke.
Forælder/værge samtykke alle under 18 år.
Videregivelse af dine personoplysninger
I forbindelse med idrætsaktivitet sker der videregivelse af oplysninger om deltagelse og resultater til
relevante idrætsorganisationer.
Der sker videregivelse af oplysninger om ledere og trænere i relevant omfang til idrætsorganisationer, som
foreningen er medlem af.
Vi videregiver ikke personoplysninger til firmaer til markedsføring uden dit samtykke.
Opbevaring og sletning af dine personoplysninger
Vi har forskellige behandlingsformål og opbevaringsperioder alt efter, om vi behandler dine
personoplysninger som medlem af foreningen, som ulønnet leder eller træner eller som lønnet leder eller
træner:
Medlemmer:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra medlemskabets ophør og i overensstemmelse med
følgende kriterier:
 Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 3
år efter kalenderåret for din udmeldelse af foreningen
Ledere og trænere:
Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i overensstemmelse med
følgende kriterier:
 Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 3
år efter dit virke er ophørt
Dine rettigheder
Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om
dig:
Privatlivspolitik.
Oprettet d. 25. Maj 2018 Bestyrelsen Revideret d. 5. Juli 2018
• Retten til at blive oplyst om behandlingen af data
• Retten til indsigt i egne personoplysninger
• Retten til berigtigelse
• Retten til sletning
• Retten til begrænsning af behandling
• Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)
• Retten til indsigelse
Du kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod vores behandling, ved at henvende dig
til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.
Hvis du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger,
undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som
muligt.
Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet.
Revidering af privatlivspolitikken
Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til anden. Ved ændringer
vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være
tilgængelig på vores websted. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.
Bilaget er udarbejdet af Danmarks Idrætsforbund og DGI i fællesskab.
2. udgave, februar 2018. Tilrettet til forhold i Sejs-Svejbæk Skytteforening og Sejs-Svejbæk Sortkrudtsskytter

 

Persondataforordningen.


Oprettet d. 25. Maj 2018 Bestyrelsen Revideret d. 25. Maj. 2018


Information om nye regler for behandling af personoplysninger:
Fra den 25. maj 2018 gælder der nye regler for, hvordan virksomheder i EU skal behandle
personoplysninger.


De nye regler har også betydning for dig, som medlem hos os. Kort fortalt betyder det, at du fremover skal
have mulighed for at få bedre overblik over de oplysninger, vi har om dig.
Hvilke oplysninger registrerer vi, og hvad bruger vi dem til?
 For at kunne optage dig som medlem, registrerer vi dit navn, fødselsdato, adresse, e-mail.
 Sende faktura/medlemsbevis til dig. Skytter med våben (Våbenloven)
 Sende informationer angående forenings aktiviteter, eks. stævner, generalforsamling og anden
information.
 Indberette til kommune (folkeoplysningsloven) der indberettes køn og alder.
 Centrale Forenings Register (CFR) der indberettes køn og alder samt Sportsgren.
 For at du kan få overleveret et våben i foreningen eller have registeret et våben i dit navn. skal vi
bruge dit CPR-nummer og øvrige relevante oplysninger navn, fødselsdato, adresse (Våbenloven)
 Vi bruger dine personoplysninger til at kunne rådgive dig bedst muligt.
Du skal ikke gøre noget i forhold til os:
Vi træffer de relevante forholdsregler, der skal til for at beskytte dine personoplysninger i overensstemmelse
med lovgivningen.
Slettelse af person data:
 Ved ophør af medlemskab, slettes oplysninger i medlemskartoteket samt din mailadresse på
foreningens PC ved sekretær og kasser ved dit udløb af medlemskabs periode. (se Privatlivspolitik)
 Betinget af ophør af våbentilladelse, slettes mail på formandens PC. Og fysisk papirer destrueres fra
våbenkartotek.
 I regnskab/bogholderi slettes dine oplysninger efter det 5. regnskabs år (Regnskabs praksis)
Ønsker du at opsige dit medlemskab kontakt Formanden eller kasserer, se hjemmeside under Bestyrelse /
Kontakt. www.sssf.dk
Mvh. Sejs-Svejbæk Skytteforening.
Sejs-Svejbæk Sortkrudtskytter.